Vliegclub Midden Zeeland

Materieel

Zweefvliegtuig: Janus B   

Callsign: PH-1252
Doel: tweezitter voor instructie en overland vliegen (met flaps)

Fabrikant: Schempp-Hirth Flugzeugbau
Fabrieksnummer: 64
Bouwjaar: 1978
Spanwijdte: 18,20 meter
Lengte: 6,62 meter
Leeg gewicht: 370 kg
Maximum gewicht: 620 kg
Maximum snelheid: 220 km/u
Glijhoek: 1 op 39,5
In bezit sinds: 2002
Voorzien van:
 -Waterbalasttanks in de vleugels
 -Flarm met logger
 -Elektrische vario
 -Remparachute

Janus B (PH-1252)

 

Zweefvliegtuig: LS1  

Callsign: PH-1578
Doel: Overland vliegen

Fabrikant: Rolladen-Schneider
Fabrieksnummer:
Bouwjaar:
Spanwijdte: 15,00 meter
Lengte: 6,76 meter
Leeg gewicht: kg
Maximum gewicht: 390 kg
Maximum snelheid: 250 km/u
Glijhoek: 1 op 38,5
In bezit sinds: 2016
Voorzien van:
 -Flarm
 -Elektrische vario

LS1 (PH-1578)

 

Zweefvliegtuig: Astir CS  

Callsign: PH-547
Doel: overgangs trainer en voor het overlandvliegen

Fabrikant: Grob Flugzeugbau
Fabrieksnummer: 1267
Bouwjaar: 1976
Spanwijdte: 15,00 meter
Lengte: 6,47 meter
Leeg gewicht: 255 kg
Maximum gewicht: 370 kg
Maximum snelheid: 250 km/u
Glijhoek: 1 op 38
In bezit sinds: 1981
Voorzien van:
 -Flarm met logger
 -Elektrische vario

 PH-547

 

Auto: Toyota Landcruiser  
Wordt gebruikt voor het grondtransport van vliegtuigen en personen Landcruiser

 

 

Sleepvliegtuig: Robin DR-400  

Callsign: PH-SSZ

Dit sleepvliegtuig is eigendom van SSZ maar sleept ons naar iedere gewenste hoogte en locatie.

Het grote voordeel van een sleepstart ten opzichte van een lierstart is dat je precies in een leuke thermiekbel afgezet kan worden waardoor de kans groter is dat je kan blijven 'hangen'.

PH-SSZ